Cytat


Pasja - podmuch szczęścia pozwalający się uwolnić ze stalowego uścisku szarej, ponurej codzienności.

O mnie

Moje zdjęcie
Hafciarka zołza - na dodatek wredna, bezkompromisowo tępiąca hafciarskie badziewie i wiedząca czego chce.. zakręcona na punkcie krzyżyków od dawien dawna, cierpiąca na hafciarskie ADHD - ciągle ją nosi i nie potrafi usiedzieć przy jednym projekcie dłużej niż tydzień, stawiająca krzyżyki w tempie, którego mistrz Formuły 1 by się nie powstydził - szczególnie w czasie urlopu, podobno to wszystko dzięki turboigle... kiedy ktoś jej nadepnie na odcisk bierze miotłę, na której na co dzień lata, i goni delikwenta, gdzie pieprz rośnie...

406. Kolorowe gwiazdki na choinkę

Wymyśliłam sobie w tym roku choinkę udekorowaną własnoręcznie zrobionymi zawieszkami więc działam, bo żeby to moje drzewko ubrać potrzeba ich sporo. Znalazłam bardzo ładny wzór malutkiej choinki, który delikatnie zmodyfikowałam i tak powstało 10 kolorowych hafcików wyszywanych brokatowymi nitkami (takimi na szpulce - bardzo cienkimi, ale ja je lubię w przeciwieństwie do metalizowanej muliny, która dla mnie jest strasznie sztywna). 
Ponieważ poszalałam z kolorami i niezbyt pasowały do kolorów pianki, którą posiadam postanowiłam, że te gwiazdki będą mega kolorowe, bo oprawa nie jest taka jak kolor haftu, ale starałam się dopasowywać ją do nici, żeby jednak nie wyszła pstrokacizna. 
I tak powstało kolejnych 10 zawieszek. Jak zwykle pracuję w nocy więc zdjęcia nocne, ale mimo wszystko widać, jak gwiazdki się błyszczą. Przy okazji stwierdziłam, że pianka ze zwykłego papierniczego mniej się sypie od tej z Empiku, więc jeśli ktoś będzie miał ochotę na zrobienie gwiazdek to niech najpierw zajrzy do papierniczych, bo czasami na wielkich firmach można się przejechać. 













Przy okazji pokazuję też sposób wykonania takiej gwiazdki - mam nadzieję, że będzie zrozumiały. 

Do wykonania będą nam potrzebne: pianka brokatowa, nożyczki, ołówek, szablon gwiazdki narysowany w wordzie (w autokształtach znajdziemy różne - musimy tylko pobawić się grubością linii, bo ona będzie nam wyznaczała szerokość ramki niezbędną do wklejenia haftu) no i oczywiście hafcik, najlepiej usztywniony krochmalem (ja od lat używam niemieckiego w spray'u). Nie wiem po co wyjęłam taśmę dwustronną bo pianka jest samoprzylepna - chyba odruchowo.


Na arkuszu pianki (po lewej stronie) odrysowujemy wzór gwiazdki 



Wycinamy - uwaga brokat strasznie się sypie więc radzę użyć podkładki ( u mnie mimo podkładki brokat i tak był wszędzie, łącznie z moim nosem).


Kiedy gwiadka wycięta wklejamy od spodu hafcik docinając go do gwiazdki - najlepiej wyciąć na zasadzie wielokąta, tak by pozostała wolna przestrzeń, dzięki której przykleimy spód (przy okazji pokazuję lewą stronę robótki - akurat tutaj mam mega koszmar, ale nitka mi jakoś strasznie się plątała) 



Naklejamy gotową gwiazdkę na kawałek pianki (w pierwszych gwiazdkach odklejałam także tutaj papier zabezpieczający, ale jak pozostawimy na brzegach wystarczająco miejsca to możemy spokojnie przykleić z papierem).



Wycinamy i mamy gwiazdkę gotową. Pozostaje nitka do zawieszenia - ja użyłam sznurka ozdrobnego, który wkleiłam między dwie przód i tył gwiazdki. No i mamy gwiazdkę gotową. 





Mam nadzieję, że w miarę prosto opisałam sposób wykonania. Mam nadzieję, że moja instrukcja komuś się przyda. 
 

22 komentarze :

  1. bardzo ładnie Ci wyszły takie gwiazdki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Te zawieszki są przepiękne, kurs bardzo przydatny, dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  3. Zawieszki fajne, kursik bardzo przydatny, na pewno do wykorzystania. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejna porcja pięknych gwiazdeczek :) Miałaś świetny pomysł na te zawieszki :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Super gwiazdki. A kursik jak dla mnie zrozumiały. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetnie się prezentują na tej gałęzi, więc będą pięknie wyglądały na choince.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. piękne zawieszki i super instrukcja wykonania. na przyszły rok chyba takie zrobie - albo inspirowane Twoimi :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo pomysłowe i śliczne zawieszki :) Pierwszy raz widzę taką piankę brokatową ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. piękne, pianki brokatowej nie widziałam

    OdpowiedzUsuń
  10. Śliczne te gwiazdki i bardzo fajny kursik:) Cudnie się mienią:) To "okienko" wewnątrz gwiazdki to chyba dość trudno wyciąć.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłaś fantastyczne gwiazdeczki a kursik bardzo zrozumiały. Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczne gwiazdki i fajny kursik.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Są cudowne:) Muszę takie zrobić w przyszłym roku:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajne i zrobione z pomysłem ozdoby.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawe czy u mnie znajdę taka piankę. Bardzo fajna metoda i jaka efektowna.

    OdpowiedzUsuń
  16. Super opisałaś:) Na początku posta pomyślałam, że zapytam czy sama wycinałaś gwiazdki, czy są może jakieś gotowe, ale już wiem..Jeśli pozwolisz, chętnie skorzystam z pomysłu:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo pomysłowe. Muszę poszukać takich brokatowych pianek.

    OdpowiedzUsuń
  18. Pianek w arkusikach ci u mnie pod dostatkiem , szkoda ,że tak późno do ciebie trafiłam (od AsiaB , Moje hafciki)
    Miłych świąt !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze.
Pozostawiony ślad odwiedzin jest dla mnie największą satysfakcją z prowadzenia bloga
Komentarze anonimowe oraz obraźliwe nie będą publikowane

krzyżykowe szaleństwo © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka