Cytat


Pasja - podmuch szczęścia pozwalający się uwolnić ze stalowego uścisku szarej, ponurej codzienności.

O mnie

Moje zdjęcie
Hafciarka zołza - na dodatek wredna, bezkompromisowo tępiąca hafciarskie badziewie i wiedząca czego chce.. zakręcona na punkcie krzyżyków od dawien dawna, cierpiąca na hafciarskie ADHD - ciągle ją nosi i nie potrafi usiedzieć przy jednym projekcie dłużej niż tydzień, stawiająca krzyżyki w tempie, którego mistrz Formuły 1 by się nie powstydził - szczególnie w czasie urlopu, podobno to wszystko dzięki turboigle... kiedy ktoś jej nadepnie na odcisk bierze miotłę, na której na co dzień lata, i goni delikwenta, gdzie pieprz rośnie...

1083. Seaside Sentinel - odsłona 4

Ostatnia odsłona mojego kolosa była w marcu...
Pewnie jeszcze by leżał, gdyby nie Hania. Trochę ją zmobilizowałam i zaczęła wyszywać kolosa. Podglądałam na Insta jej postępy i byłam w szoku, jak szybko jej idzie... Okazało się, że Hania wykorzystuje przy wyszywaniu aplikację Crossty. Słyszałam o niej, ale jakoś nie byłam przekonana do wyszywania z tableta... Nie byłam do czasu... Trochę pogadałam z Hanią, poczytałam w necie i zdecydowałam się... Najpierw zakup aplikacji - niestety trzeba zapłacić, ale wierzcie mi wydanie 25 zł dla ułatwienia sobie pracy to żaden wydatek...  Potem przyszło przerobienie PDF-a na XSD. Tutaj pomogła mi pani Joanna z grupy na fb...
Jak już wszystko grało i wzór został zainstalowany na tablecie to nie pozostało mi nic innego, jak zabrać się za wyszywanie...
W pierwszy weekend pracy machnęłam 5000 krzyżyków...
Dziś dokończyłam mniej więcej stronę wersji papierowej - mam na kanwie pozaznaczane strony, żeby wiedzieć mniej więcej gdzie jestem.... 
Aplikacja zlicza mi krzyżyki i dzięki niej wiem, że ma 12 procent pracy gotowe... Jeszcze dużo pracy przede mną, ale mam nadzieję, że dzięki aplikacji dość szybko mi pójdzie...



 

13 komentarzy :

  1. Kasiu, szyjesz jakbyś miała motorek w igle więc dasz radę. Bonusem są wakacje ☺. Powodzenia ☺

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawa ta aplikacja, muszę wypróbować, a postęp świetny, idziesz jak burza :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie mam pojęcia o jakiej aplikacji piszesz, ale sporo krzyżyczków nieba bardzo pogodnego widzę:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że trochę dzięki mnie ruszyłaś z kolosem ;) Jestem zachwycona tą aplikacją - nie szło by mi tak szybko gdybym wyszywała z kartek ;)
    Kibicuję mocno! Powinnaś skończyć wcześniej niż ja ;) U mnie dopiero 3% gotowej pracy ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. super Ci idzie ;) Kibicuje

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też używam tej aplikacji i jestem nią zachwycona :) ułatwia wyszywanie i jest na prawdę dobrze zrobiona. Ja znalazłam tylko trzy minusy: 1.brakuje mi informacji ile jest we wzorze krzyżyków w jednym kolorze 2. Nadal mało wzorów w formacie XSD, a niestety kompletnie nie ogarniam przerabiania wzorów, 3. Opcji zaznaczania, że wyszylo się kontury

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aplikacja Crossty obsługuje pliki xsd, a te powstają w programie Pattern Maker. Tam jest dostępna lista z ilością krzyżykow w danym kolorze. Jest również dostępna na pdfach we wzorach HAED czy Golden Kite, bo te szczególnie warto sobie przerobić na xsd :-) Wiem, że to źródła pośrednie, ale dobrze, że są :-)

      Usuń
  7. Pędzisz, pędzisz. Nie waż się zrobić z tego kolejny raz ufo-ka ;) Aplikacja jest cudna. Własnie w ramach przerwy od większego projektu chwyciłąm za zestaw z Aliexpress i mam kartki. Wieeeelka niewygoda jak lizneło sie Crossty. Czekam na następne sprawozdanie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kasiu, chylę czoła przed Twoją determinacją. Czołem o glebę bić będę, gdy skończysz. Powodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem pod wrażeniem :) Wg mnie i tak szybko działasz z haftami, a teraz z dodatkową pomocą pójdzie ci jeszcze szybciej.
    Zaciekawiła mnie ta aplikacja. Warto poczytać i dowiedzieć się więcej

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawa aplikacja jak będę miała dostęp do tableta może też spróbuję przy większym projekcie.

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja się dziwiłam, skąd Hania tak dokładnie wie, ile krzyżyków zrobiła:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze.
Pozostawiony ślad odwiedzin jest dla mnie największą satysfakcją z prowadzenia bloga
Komentarze anonimowe oraz obraźliwe nie będą publikowane

krzyżykowe szaleństwo © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka