Cytat


Pasja - podmuch szczęścia pozwalający się uwolnić ze stalowego uścisku szarej, ponurej codzienności.

O mnie

Moje zdjęcie
Hafciarka zołza - na dodatek wredna, bezkompromisowo tępiąca hafciarskie badziewie i wiedząca czego chce.. zakręcona na punkcie krzyżyków od dawien dawna, cierpiąca na hafciarskie ADHD - ciągle ją nosi i nie potrafi usiedzieć przy jednym projekcie dłużej niż tydzień, stawiająca krzyżyki w tempie, którego mistrz Formuły 1 by się nie powstydził - szczególnie w czasie urlopu, podobno to wszystko dzięki turboigle... kiedy ktoś jej nadepnie na odcisk bierze miotłę, na której na co dzień lata, i goni delikwenta, gdzie pieprz rośnie...

811. Kwiatowy rok - wyzwanie sierpniowe

No i mamy sierpień.   
Lipiec mi uciekł, ale na szczęście mam jeszcze prawie miesiąc urlopu i zamierzam podgonić  plany hafciarskie.
 A skoro sierpień to pora na kolejne kwiatowe wyzwanie. Tym razem towarzyszyć nam będzie margaretka. 

Powszechnie znane wszystkim kwiaty margaretki występują także pod kilkoma innymi nazwami, takimi jak: margerytka, złocień wielki czy jastrun właściwy. Bez względu, która z wymienionych nazw zostanie użyta, zawsze temat będzie dotyczył tych samych urokliwych kwiatów, które należą do rodziny kwiatów astrowatych.
Rodzimy obszar występowania jastruna właściwego obejmuje duży obszar Europy środkowej, zachodniej i południowej oraz Turcję i część Kaukazu. Kwitnie nawet w Alpach jako roślina niskopienna. W Polsce występuje pospolicie na terenie całego kraju. Rośnie na glebach średnio lub mało żyznych, średnio wilgotnych i suchych, na łąkach kośnych, suchych murawach, pastwiskach, miejscach trawiastych, przydrożach, widnych zaroślach i skrajach lasów.
Kwiat bardzo charakterystyczny - zielone łodygi zdobią słoneczne kwiaty o białych płatkach, dzięki czemu rozpoznać margerytkę w ogrodzie czy doniczce jest niezwykle prosto
Jastrun zaliczany był do roślin leczniczych, ale nieodpowiednio używany może być trujący. Do sporządzania mikstur zbierano kwiatostany a niekiedy pędy. Zawiera olejek eteryczny z toksycznym tujonem i substancje gorzkie. Stosowany był przeciw pasożytom przewodu pokarmowego i dolegliwościom żołądkowym, w leczeniu duszności, jako lek moczopędny i rozkurczowy. Spożywano świeże liście, co powodowało zmniejszenie częstotliwości i nasilania bólów migrenowych, ale roślina wykazuje właściwości toksyczne i może szkodzić. Ponadto złocień posiada właściwości uspokajające, przeciwskurczowe, bakteriobójcze, grzybobójcze i przeciwrobacze.

W mowie kwiatów margaretki oznaczają z jednej strony niewinną miłość  a z drugiej można nimi powiedzieć „krzywdzisz mnie”.

Margaretka patronuje także Apostolatowi Margaretka, czyli ruchowi osób modlących się za kapłanów, który powstał 1 sierpnia 1981 roku w Kanadzie. Został założony przez prof. Louise Ward za aprobatą miejscowego biskupa. Inspiracją do jego utworzenia stało się życie i modlitwa niepełnosprawnej Margaret O’Donnell (1933-1978), która swe cierpienia ofiarowała Bogu w intencji kapłanów. Nazwa ruchu pochodzi od jej imienia, które jest zarazem nazwą kwiatu.

Ciekawe, ja sobie poradzą uczestniczki zabawy z tym wyzwaniem.
I banerek
 

5 komentarzy :

  1. bardzo fajne wyzwanie:)a już się bałam,że będzie słonecznik:))))

    OdpowiedzUsuń
  2. Margeretki są prześliczne :) Będą cudowne prace!

    OdpowiedzUsuń
  3. Z pomocą przyszła Szuflada z pomysłem na leśne wyzwaniem i zakiełkował mi ..... 811. Kwiatowy rok - wyzwanie sierpniowe. 3 minuty temu. Papier i nitki.
    ผลบอลพรีเมียร์ลีก

    OdpowiedzUsuń
  4. Boże a ja całe życie myślałam, że margaretka i rumianek to to samo :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze.
Pozostawiony ślad odwiedzin jest dla mnie największą satysfakcją z prowadzenia bloga
Komentarze anonimowe oraz obraźliwe nie będą publikowane

krzyżykowe szaleństwo © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka