Cytat


Pasja - podmuch szczęścia pozwalający się uwolnić ze stalowego uścisku szarej, ponurej codzienności.

O mnie

Moje zdjęcie
Hafciarka zołza - na dodatek wredna, bezkompromisowo tępiąca hafciarskie badziewie i wiedząca czego chce.. zakręcona na punkcie krzyżyków od dawien dawna, cierpiąca na hafciarskie ADHD - ciągle ją nosi i nie potrafi usiedzieć przy jednym projekcie dłużej niż tydzień, stawiająca krzyżyki w tempie, którego mistrz Formuły 1 by się nie powstydził - szczególnie w czasie urlopu, podobno to wszystko dzięki turboigle... kiedy ktoś jej nadepnie na odcisk bierze miotłę, na której na co dzień lata, i goni delikwenta, gdzie pieprz rośnie...

1223. Wyszywamy Celinki - akcja całoroczna

Miało nic nie być w nowym roku, ale przeglądając moje hafciarskie graty – pozaczynane prace, podrukowane wzory, poszykowane kanwy stwierdziłam, że dałam ciała w ważnej sprawie, w którą kiedyś się zaangażowałam a mianowicie w wyszywaniu haftów na „Celinki”.

Dlatego też po konsultacji z autorką akcji – Celiną Jankowską, którą kilka lat temu poznałam osobiście ogłaszam rok 2019 rokiem wyszywania „Celinek”.



"Celinka" to mała patchworkowa poduszeczka, powstająca dzięki zaangażowania wielu osób wielkiego serca. Nieodzownym elementem tej poduszki są hafty, które wyszywają ludzie z całego świata.

Sama wyszyłam na ten cel już kilkanaście prac. Niektóre już cieszą oczy obdarowanych, inne czekają na wysyłkę. Najwyższa pora się z tym ogarnąć…

A ponieważ fajnie robić coś przyjemnego z pożytecznym zapraszam na akcję „Rok z Celinkami”. Przy pisaniu zasad posiłkowałam się wytycznymi, które znajdują się na celinkowym forum


Oto jej zasady:


1. Zgłosić się może każda osoba wyszywająca haftem krzyżykowym.

2.  Zgłaszamy się poprzez zostawienie informacji w komentarzu. Listę uczestników zabawy/akcji będę starała się aktualizować na bieżąco.

3. Wyszywamy wszystkie motywy, jakie nam przyjdą do głowy - pieski, misie, delfiny, ozdobne ornament, kwiaty czy superbohaterowie i księżniczki wszystkie znajda kochający dom bo szyjemy zarówno dla dzieci jak i dla dorosłych.

4.  Dla osób zaangażowanych w akcję przewiduję udział w losowaniu nagród – jednej w lipcu a drugiej w styczniu przyszłego roku. Nagrody funduję osobiście – będą to bony na zakupy hafciarskie.

. Warunkiem udziału w losowaniu jest przesłanie do Celiny do lipca co najmniej 6 aplikacji a do grudnia 12 aplikacji (można w jednej przesyłce zbiorczej). Mnie jako koordynatorkę tej zabawy informujemy o chęci udziału w losowaniu nagrody poprzez przesłanie zdjęć przygotowanych haftów oraz dowodu nadania przesyłki.



Mam nadzieję, że powstanie duża liczba aplikacji i szyjące „celinki” będą miały zajęcie na kolejne lata 😊


Ponieważ poduszki, które przygotowuje ekipa Celiny mają cieszyć obdarowane osoby ważne są zasady przy wyszywaniu (przy pisaniu „pożyczyłam” wytyczne z forum). Oto one:

- Akceptujemy obrazki niemal każdego rozmiaru – od malutkich przedstawiających motylka czy serduszko do największych jakie nadają się na poduszkę – 30cm na 30 cm, każdy rozmiar aidy ( 11,14,16,18 HPI) jest przyjmowany.

- Proszę używać wyrazistych kolorów gdzie tylko jest to możliwe – niektórzy z naszych obdarowanych jak np. Osoby starsze czy bardzo bardzo chore dzieci maja osłabiony wzrok i bardziej wyraziste kolory są dla nich łatwiejsze do zobaczenia.

- Bardzo prosimy zostawiać zawsze 5 cm margines aidy z każdej strony obrazka – co jest potrzebne do wszycia go w patchworkową poszewkę. Male obrazki – jak np. Mały motylek - prosimy by miały nie mniej jak 2.5cm marginesu materiału po brzegach. Jeśli zdarzy się ze np.aplikacja zostanie źle wyśrodkowana i margines możne być mniejszy nic 2.5cm, prosimy spytać o opinie Celinę bo czasem taki obrazek można uratować i zrobić bardzo ładna poszewkę na podusie.
- Prosimy używać tylko Aidy 100% bawełnianej, białej albo w jasnych kolorach ( ecru, antyczna biel czy kolorowe pastele) UWAGA – na rynku pojawiła się Aida poliestrowa która jest znacznie tańsza od bawełnianej ale nie jest dobra do paneli poduszkowych ( roztopi się w czasie prasowania). Aida z opalizującą nitka czy ‘rustico’ także nie są odpowiednie bo zawierają niebawełniane dodatki, także ręcznie farbowany materiał nie będzie odpowiedni bo możne farbować w praniu. Jeśli wolisz wyszywać na materiale innym niż Aida, proszę zwróć uwagę by był w 100% bawełniany.
- Prosimy używać tylko 100% bawełnianych mulin które nie farbują w praniu nawet w wysokiej temperaturze – DMC, Anchor oraz Ariadna są najbezpieczniejszymi opcjami – solidne kolory jak i cieniowane są mile widziane.
- Bardzo prosimy nie używać nici metalicznych czy innych nie bawełnianych, a także bawełnianych ręcznie farbowanych. Także odziedziczone ‘po babci’ zapasy starej muliny nie będą nadawały się na panele do podusi ( będą się rozłazić w praniu – możne nie w pierwszym czy drugim praniu ale w dwudziestym czy pięćdziesiątym już raczej tak).
- Jeśli nie jesteś pewna tak na super-hiper 100% ze nici nie za farbują  w praniu – proszę nie używaj ich do wyszycia paneli. Możesz zmarnować wiele godzin swojej pracy, prace szyjącej i zamiast radości sprawić przykrość osobie która dostałaby poduszkę z panelem wyszytym ‘felernymi’ mulinami.
- Proszę bardzo dobrze zabezpieczać nitki na starcie i końcach – chowając je na lewej stronie pod co najmniej 6-7 ściegami, pod 10 będzie  nawet lepiej. Poduszki są bardzo często prane i słabo zabezpieczone końce nitek mogą wysunąć się na prawa stronę.
- Bardzo ważne by nie używać węzłów na rozpoczęciu czy zakończeniu nitki – węzły maja zwyczaj rozplątywania się w praniu, poza tym guzy z węzłów brzydko odbijają się na obrazku i mogą urazić np. buzie .
- Jeśli aplikacja wymaga backstitcha ( kreseczek z nitek) - proszę robić je króciutkie, nie dłuższe jak przez dwa kwadraciki Aidy I upewnić się ze są dość ciasne. Proszę nie używać długich ściegów nad wieloma kwadracikami Aidy bo małe dziecięce paluszki mogą się w nie zaplatać bardzo łatwo.
- Proszę starać się by tylna/lewa strona wyszywanki wyglądała porządnie, bez wielkiej ilości pozaciąganej nitki czy innych nitkowych katastrof – bo te maja tendencje to wyłażenia na prawa stronę haftu w czasie prania . Jeśli jakiś problem się zdarzy – prosimy zabezpieczyć go dobrze po lewej stronie pod ściegami ( złapać w ścieg na lewej stronie). Jeśli masz tendencje do dużej ilości nitkowych problemów na lewej stronie haftów - możesz użyć prostszego wzoru, używać krótszych nitek albo potrenować technikę zanim zaczniesz wyszywać dla nas.
- Wszystkie elementy poduś są robione tak jakbyśmy robiły je dla naszych rodzin, dzieci i wnuków – wysoka jakość wykonania jest najważniejsza.
- Aplikacje przed wysłaniem powinny być wyprane.  Prosimy nie płukać aplikacji po praniu w płynie do płukania (może powodować uczulenie)


Mam nadzieję, że znajdą się osoby chętne do udziału w akcji.

Wyszywać w  2019 roku Celinki będą:
1. Katarzyna
2. Agnieszka R
3. Carpediem
4. Magos
5. Marychna Z
6. Atramk
7. Sylwia Murzynowska
8. Malgorzata Zoltek
9. menia
10. Mariola
11. Ksenia
12.Iwona Stemplewska
13.grazka-1
14.Joanna Konik
15.Monika Blezień
16.Barbara Gajda
17.goszik goszik
18. Elżusia

 19. Bogumiła Brach


I jeszcze jedna prośba od Celiny – nie jest związana z krzyżykami, ale może któraś z moich czytelniczek odpowie na apel. 
Potrzebne są włóczki dla akcji tęczowy kocyk. 
Jeśli ktoś coś posiada w swoich zasobach to proszę o kontakt z Celinką (na fb można ją łatwo znaleźć a jeśli nie to ja służę pomocą)

25 komentarzy :

  1. Kasieńko, jak zapewne zauważyłaś, od kilku lat jestem związana z Celinkami. Przed świętami wysłałam do Celiny kolejną paczuszkę z haftami. Następne aplikacje już się powoli realizują. Zapisałam się też do nowych SAL-i, by dodatkowo mobilizować się do tworzenia większych ilości apek dla dzieciaczków. Także, ten teges, no nie może mnie w tej akcji zabraknąć!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja chętnie się przyłączę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja też chętnie w miarę możliwości wyhaftuję Celinki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też spróbuję, z przyjemnością.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś brałam udział w akcjach Chagi z bloga "Pasje odnalezione" w haftowaniu kwadracików dla Kołderek za jeden uśmiech i szczerze powiedziawszy brakowało mi tego. Postaram się w 2019 roku wyhaftować choć kilka "celinek".

    OdpowiedzUsuń
  6. I ja dałam ciała, muszę się zmobilizować:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam nadzieję,że rówież mi uda się coś stworzyć.

    OdpowiedzUsuń
  8. No to chyba będzie akcja celinki ☺. Zgłaszam się , tylko czy się ze wszystkim wyrobie 😉

    OdpowiedzUsuń
  9. Tez się zgłaszam do celinek.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja też na taki szczytny cel bardzo chciałabym się dołożyć choć ociupinke. Zgłaszam się.

    OdpowiedzUsuń
  11. Zgłaszam się, chętnie coś dorzucę od siebie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Podobnie jak Ty odpuściłam wyszywanie i to dobra okazja,by zrobić choć motylka :) Nie będę wysyłać, bo szyję celinki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgłaszam się :) w zeszłym roku były Kołderki za jeden uśmiech, w tym roku będą Celinki. Mam jednak pytanie odnośnie mulin "po babci", które jak dla mnie mają czasem lepsza jakość niż nowe. Czy jeżeli haft wygotuję w wodzie z proszkiem i mulina nie puści koloru, to wystarczająca gwarancja, że w przyszłości nie puści?

    OdpowiedzUsuń
  14. W zeszłym roku udało mi się wyszyć kilka haftów na tę akcję. Z chęcią zrobię coś i w tym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zgłaszam się ☺ na pewno coś wyszyję

    OdpowiedzUsuń
  16. Zgłaszam się ☺ na pewno coś wyszyję

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam :) Znalazłam Ciebie przez przypadek :)Zainteresowało mnie Twoje zawołanie. Mam wszystko co potrzebne :) ZGŁASZAM się. To będzie takie moje noworoczne zobowiązanie :). Ale mam też dużo włóczki dla tej drugiej akcji. Gdzie i komu mogę przekazać mój arsenał :). Ja zajęłam się teraz szyciem na maszynie więc druty schowały się bardzo, bardzo głęboko w szafie :))). Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  18. Zgłaszam się i ja ,pierwszą Celinkę już kończę
    http://mojeroznerobotki.blogspot.com/
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja też bardzo chętnie wrócę do haftowania celinek,pozdrawiam
    http://rekodzieloeluni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  21. Cieszę się że tutaj trafiłam:)
    Z Celinką i Jej podusiami jestem związana od lat szyjąc samodzielnie i z moimi uczennicami - Kolorowymi Niteczkami. Wstyd się przyznać, ale w ostatnich dwóch latach poległam i z kółkiem KN i z własnym wyszywaniem, dlatego bardzo chętnie przyłączę. To dla mnie motywacja do tego by chciało się chcieć;)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Kasiu i ja chciałabym się zgłosić, mam nadzieję, że uda mi się wysłać jak najwięcej Celinkowych kwadratów :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie wiem czy to konieczne ale melduję pierwszą celinkę
    Mam nadzieję że to nie przeszkadza że ten hafcik bierze udział w zabawie u Splocika.
    Wysyłać będę jak mi się uzbiera więcej Celinekhttp://mojeroznerobotki.blogspot.com/2019/01/hafty-i-przysowia-2.html
    Pozdrawiam


    OdpowiedzUsuń
  24. Jak dobrze że tu trafiłam, juz w zeszłym roku czytałam o tych kołderkach, i tak myślałam czy się ta akcja powtórzy, i jest , zgłaszam się i zawsze coś wyhaftuje http://tessart57.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze.
Pozostawiony ślad odwiedzin jest dla mnie największą satysfakcją z prowadzenia bloga
Komentarze anonimowe oraz obraźliwe nie będą publikowane

krzyżykowe szaleństwo © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka