Cytat


Pasja - podmuch szczęścia pozwalający się uwolnić ze stalowego uścisku szarej, ponurej codzienności.

O mnie

Moje zdjęcie
Hafciarka zołza - na dodatek wredna, bezkompromisowo tępiąca hafciarskie badziewie i wiedząca czego chce.. zakręcona na punkcie krzyżyków od dawien dawna, cierpiąca na hafciarskie ADHD - ciągle ją nosi i nie potrafi usiedzieć przy jednym projekcie dłużej niż tydzień, stawiająca krzyżyki w tempie, którego mistrz Formuły 1 by się nie powstydził - szczególnie w czasie urlopu, podobno to wszystko dzięki turboigle... kiedy ktoś jej nadepnie na odcisk bierze miotłę, na której na co dzień lata, i goni delikwenta, gdzie pieprz rośnie...

391. Napisz co sądzisz - Igłą malowane 6/2015

Po raz kolejny dzięki uprzejmości Coricamo trafiła do moich rąk ich gazeta "Igłą malowane". Numer bardzo świąteczny, aczkolwiek na okładce rzuca się w oczy bukiet fuksji. I to mi się jakoś nie podoba - skoro grudzień to ja na okładce widziałabym wyeksponowanie jakiegoś wzoru świątecznego, których w numerze sporo lub wręcz stworzenie jakiegoś większego obrazu z motywem świątecznym. 




Ale rozbierzmy ten numer na czynniki pierwsze. Redakcja zaproponowała aż trzy wzory na świąteczne serwetki - trochę sporo jak na jeden numer. Na szczęście z dwóch - z bałwanków i świątecznej fastrygi można wydzielić poszczególne części i wykonać np. kartki. Zdjęcia nijak nie chciały mi się obrócić :(




Oprócz tego w numerze mamy propozycję wykonania świątecznej bombki - bardzo fajne połączenie srebra z czernią. 


Redakcja proponuje także świąteczne zawieszki i one mi się spodobały. Gdyby nie fakt, że ja i plastikowa kanwa nie nadajemy na tych samych falach pewnie zagościłyby na mojej choince. Jednak wzory warte zapamiętania. 

Jeśli o kartkach mowa to redakcja zaproponowała bardzo ładny moim zdaniem wzór Świętej Rodziny, który można wykonać także w wersji haftu konturowego
 

Propozycja kartek wstążeczkowych zupełnie chybiona moim zdaniem. Jakoś nie rozumiem ostatniego zafascynowania tym haftem - niezbyt do mnie przemawia a ciągle widzę go lansowanego - nawet przy okazji większych wzorów, które moim zdaniem wyglądają najładniej w wersji krzyżykowej




I tutaj dochodzimy do dwóch obrazów zaproponowanych przez redakcję - Magicznych fuksji i chabrów. Z tych dwóch mój wybór to chabry. Jakoś fuksje nie przypadły mi do gustu. Zresztą  w ogóle w tym numerze redakcja nastawiła się na małe motywy a pamiętam, kiedy likwidowano Złotą kolekcję i wprowadzano podział na Igłą malowane i Twórcze inspiracje wydawca podkreślał, że ta pierwsza gazeta będzie skierowana do miłośników krzyżyków. Tymczasem coraz mniej sensu strikte  wzorów haftu krzyżykowego i ciągłe wprowadzanie łączenia technik. Brakuje mi wzorów widoków, jakiejś fajnej serii z porami roku no i wzorów okolicznościowych - ciągle podkreślam brak na rynku hafciarskim wzorów na kartki chrzcielne bo metryczek jest co niemiara, ale z takich prawdziwych na chrzest to chyba widziałam dwa...



Na koniec fajny moim zdaniem artykuł o klubie młodych hafciarzy, relacja ze zjazdu w Ustroniu i galeria czytelników. 




Ogólnie jeśli miałabym ocenić ten numer w nomenklaturze szkolnej to waham się między trzy plus a cztery minus. 
Na koniec bardzo dziękuję firmie Coricamo za otrzymane pismo. 

 

6 komentarzy :

  1. Gazetka iście świąteczna. Jeżeli chodzi o haft wstążeczkowy mam podobne zdanie. Zdecydowanie za dużo.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolejny numer, w którym nie znajduję nic ciekawego :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasia zgadzam sie z Toba. Haft wstazkowy i do mnie nie przemawia. Takze wolalabym by gazetka byla naprawde xxx, w koncu wydawca ma do dyspozycji takze TI a tam rozne inne techniki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawa recenzja. W wielu punktach zgadzam się z Tobą. Fuksje na okładce świątecznego numeru to porażka. Też jestem za większą ilością wzorów na kartki.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za wszystkie komentarze.
Pozostawiony ślad odwiedzin jest dla mnie największą satysfakcją z prowadzenia bloga
Komentarze anonimowe oraz obraźliwe nie będą publikowane

krzyżykowe szaleństwo © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka